Poradnik

Tanie kupowanie produktów w sklepach stacjonarnych

W czasach, gdy mamy pewne zwolnienie rynku gospodarczego nadal sklepy walczą o klientów. Mają na to różnorakie sposoby, by przyciągnąć klientów do zakupów. Zawsze trzeba zwracać uwagę na wyprzedaże. Nic tak dobrze nie będzie chronić naszych finansów jak wszelkie promocje.

Na wyprzedaży oferowane będą pełnowartościowe produkty, których sklepy się pozbywają, ponieważ chcą tam wprowadzić nowe produkty. W branży odzieżowej najbardziej to widać, gdzie oczywiście mamy sezonowe wyprzedaże, gdy sklepy muszą pozbyć się starej kolekcji, by robić miejsce na nową. Warto pamiętać, że tam nie będzie produktów uszkodzonych. Jeśli klient uważa, że taki element się pojawia to można liczyć na większą obniżkę. Większość łowców okazji po prostu będzie tracić głowę na zakupach i nie patrzy na to jaki towar kupuje. Przedsiębiorcy zaś zależy na tym, by klient kupił jak najwięcej, ale będzie trzeba również dbać o to, by klient wrócił, a więc nie można sprzedawać mu produktów zniszczonych.

Promocje

Czasem sklepy zmniejszają swoja marżę i sprzedają promocyjne towary, by w ten sposób zachęcić klientów. Nie musimy się tego obawiać, ponieważ dzięki temu można zarobić a jednocześnie sklep może się pozbywać wszystkich towarów, które zalegają na półkach.

Promocje towaru

Na zachętę często chodzi o dodawanie gratisów np. przy zakupie dwóch rzeczy trzecia będzie za darmo. W ten sposób oczywiście sprzedaje się więcej produktów. gdy przedsiębiorca sprzedaje produkty spożywcze powinien proponować degustacje.

Programy lojalnościowe

Konsumenci lubią wszelkie rabaty i zniżki a także karty lojalnościowe. Przedsiębiorca może swoim klientom proponować zbieranie punktów czy po prostu rabaty, jeśli będzie wydana pewna określona kwota na zakupy. To skuteczny trik. Sprawdzać się będzie już nie tylko w dużych sieciach handlowych, ale w takich mniejszych osiedlowych sklepach również. Programy takie będzie można wprowadzić nie tylko w spożywczakach, ale również księgarniach czy sklepach odzieżowych, wszędzie obecnie takie formy promocyjne będzie można wprowadzać.